Afdeling

afdeling oost achterhoek

GroenLinks Berkelland valt onder de afdeling Oost Achterhoek. We zitten met twee raadsleden in de gemeenteraad.

Berkelland valt onder de grotere regionale afdeling Oost-Achterhoek. We vormen samen met Winterswijk, Oost Gelre en Aalten één afdeling. In Aalten is GroenLinks in de gemeenteraad vertegenwoordigd via de Progressieve Partij (3 zetels). In Winterswijk zijn we (na 4 jaar afwezigheid) weer in de gemeenteraad vertegenwoordigd met 2 zetels.  In Oost Gelre zitten we niet in de raad. Wie weet kunnen we in 2022 wel meedoen met de verkiezingen! In Berkelland hebben we 2 raadsleden (Leo Morren en Andra Eisink-Weg) en drie commissieleden. Zij vormen samen de fractie. Organisatorisch zijn we één afdeling, maar de verschillende fracties opereren onafhankelijk van elkaar. Daar waar nodig wordt er natuurlijk overlegd (over regionale zaken bijvoorbeeld).

Het bestuur van de regionale afdeling wordt gevormd door Henk Kok, Tineke Zomer, Natasha Kolbeek en Gerrit Migchelbrink.

Er is altijd wat te doen in de afdeling; voor en achter de schermen. Wil je meedoen, neem dan contact op met Leo, Andra of één van de anderen.